Poslední dny jsem hodně zamakal a posunul stavbu zase o kus dál. Nejprve bylo potřeba dopláštit trup bočníma překližkama. Největší problém byl u špice, kdy se relativně úzký pás 10mm překližky musí vytvarovat do vrtule. Základem jsou samozřejmě perfektně vybroušené žebra a vazníky. Vše musí být na obou stranách symetrické a překližka musí krásně zapadnou. Tohle finální dobrušování zabralo hodně času a neustálé přikládání a opakované vrutování překližky, mělo za výsledek to, že praskla a musel jsem celý díl vyrábět znova.
Jakmile se podařilo celý trup opláštit, přišla na řadu fáze tmelení vrutů, spár a nerovností a nekonečné broušení. Vše se tmelilo na 3x, aby výsledný povrch byl bez jediné nerovnosti a při laminování se netvořily bubliny.
Po posledním vybroušení se začalo s laminací všech hran a napojení jednotlivých dílů překližek. Všechny hrany se laminovaly přesně podle plánu. Spodní hrana 2x600g/m2 a horní 1x 600g/m2. Já jsem pro jistotu přidal ještě o jednu vrstvu 200g/m2 navíc.
Přidal jsem další extra vrstvy pod kormidlo a daggerboardy. S materiálem jsem nešetřil a padlo na to 6 vrstev, které přijdou přetáhnout ještě dalšími třemi vrstvami.Zároveň jsme při finální laminací celého trupu přidali extra vrstvy pod kýlem. 3x450g/m2 a 1x200m2. Jistota je jistota :-).
Další fáze bylo tvarovaní přídě. a následná laminace opět extra vrstvami pro větší pevnost.
Skvělá kombinace epoxidové pryskyřice LH 160 a tvrdila H146 od Havel Composites!
Vytopeno na 42st.C a do rána nechat vypéct. Až bude celý trup zalaminován a zatmelen, bude potřeba vše nechat ještě vypéct ideálně na 70-80st.C.
Teď mě čeká opět celkové broušení trupu a následné tmelení. Tento proces se bude několikrát opakovat, dokud nebude mít loď perfektní tvar.
Díky firmám @SeaLineCZ a @havelcomposites za materiál a spolupráci!
Comments