Vyhledat

Práce pokračují. Menawan se klube na svět! #CG580 #czechglobe580 #transat2021 #menawan #promanplus

Když jsem ji poprvé uviděl, první slovo, které ze mě vyhrklo bylo ,,půvabná"!. A stejně jako moje dcera, která se narodila koncem května, se rodí i tahle kráska, které nemůžu dát jiné jméno než ,,půvabná". Půvabná po svojí dceři, půvabná po mamince a půvabná po všech mořích, na kterých se bude plavit. Už to není jen loď stojící ve stodole. Už je to MENAWAN! V překladu půvabná, okouzlující, jedinečná...


Za poslední týdny se toho hodně přihodilo. A jak to tak bývá, ne vše šlo podle plánu. Za domem se nám prohnalo tornádo a zpustošilo několik vesnic. Nemohl jsem jet pracovat na loď. Nešlo to...Začli jsem s Klárou organizovat pomoc a snažili se věnovat těm co to potřebují více. Utekly mi dva týdny prací na lodi, ale rozhodně nelituji. Vím, že mě bylo potřeba jinde.

Teď jsem zpět a už mě snad nic nebude stát v cestě. Čas rychle ubíhá a zbývají poslední týdny na dokončení. Práce je přede mnou stále neskutečně moc.


Kam jsem se od června posunul? Nejprve bylo potřeba vrátit půjčený přívěs a hodit loď na kozy. Váha je kolem 500kg, tak se vše dalo zvládnout v jednom.


Pracoval jsem na interiéru, tmelil spáry, natíral epoxidovou barvou, dodělával inspekční víka. Přidal jsem dva dubové hranoly jako podpěry paluby, které zároveň budou fungovat jako madla, díky kterým si v salónku budu cítit komfortněji a poslední větší akcí bylo dodělání podlahy. Jelikož z dubových hranolů v podlaze polezou šrouby z kýlu, je potřeba podlážky zvednout o cca. 2cm. Použil jsem hliníkové lišty, které jsem zároveň opřel spodní stranou o příčníky a přivrutoval je. Na tyto lišty se položí desky podlážek, které jsem nakonec rozdělil na 3 kusy pro lepší manipulaci. Podlážky se budou muset ještě příčně vyztužit ať se neprohýbají. Jsou pouze z 8mm překližky. Podlaha musí být udělaná pořádně protože to bude jediné místo, kde se bude dát bezpečně spát.


Laminace

Velké díky firmě Havel Composites s.r.o. za veškerý materiál, který mi ušetřil spoustu peněz a Mírovi Havlovi s Mírou Kubíkem za pomoc s laminací! Během jednoho dne jsme zalaminovali celou palubu. Nejprve bylo potřeba přelaminovat 10cm pásky veškeré spoje překližek. Gramáž spojů byla dle plánu 200g/m2 a laminace plochy 600g/m2. Já jsem použil tkaninu 450g/m2 a 200g/m2, takže jsem docílil celkové gramáže 650g/m2.


Další velké díky patří Honzovi Šrotovi, který mi po vyfrézování kýlu pomohl i s frézováním kormidla, čímž jsme dostali perfektní tvar, který bysme ručně nikdy nevybrousily. Honza krom frézování pomáhá kdy může, tak práce utíkají mnohem rychleji. Je to velká pomoc mít někoho šikovného k ruce a nemuset neustále vylézat z lodě.


Po dalším ručním obroušení jsem se pustil do laminace. Plán říká dva středové pásky dlouhé cca. 80cm s gramáží 600g/m2. Já jsem raději spodní čast kormidla olaminoval celou.


A konečně se jde tmelit! Za jeden den se dá přitmelit celá paluba. Je však fajn, když máte někoho k ruce, kdo vám míchá tmel. Opět velké díky Honzovi Šrotovi.


Teď mě čeká spousta dní broušení, tmelení, broušení,....Loď musí mít perfektní povrch bez jakékoliv nerovnosti. Pokud chcete přijít pomoci, jste kdykoliv vítáni, bude to potřeba!


Asi jste si všimli, že na to psaní blogu moc nejsem. Já si to všiml taky. :-)

Je toho prostě moc a najít si čas na psaní je čím dál tím složitější. Rodina se mi rozrostla o krásnou Emmu, která nás i občas nechá trochu vyspat, mezi pracemi na lodi je potřeba pracovat doma a pracovat na projektu. Komunikovat se sponzory, shánět nové, pracovat s médii, řešit administrativu, objednávat chybějící materiál a výbavu,..Těším se až tu bude ten den, kdy zazní výstřel a já konečně odstartuji.



343 zobrazení0 komentář

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše

Výroba kýlu