top of page
ATH_main_edited.png

Class Rules

ATH_main_edited.png

Pravidla lodní třídy ClassGlobe 5.80

Roční registrační poplatek 35 euro. Stavební plány „Jednoho designu“. Konstrukční detaily musí být pečlivě dodržovány. Během procesu stavby je povinné vytvořit veřejně přístupný blog s fotografiemi mapující jednotlivé činnosti výstavby. SS. hardware kormidla a další výbava s kormidlem spojená bude kvůli kontrole pevnosti a integrity dodána společností McIntyre Adventure. Mezi jediné povolené úpravy majitele lodě patří úpravy nestrukturálních prvků kokpitu, doprovodného poklopu, rozvržení palubních zařízení, lodní kuchyně, designového uložení stolu a desek. Dále je povoleno zpevnění jednotlivých položek. Je povinností každého majitele zajistit minimální hmotnostní průzkum lodě. Registrované číslo plánu je současně i vaše závodní číslo, které musí být umístěno na přídi, palubě a hlavní plachtě. Pozorovací kopule musí být nabarvena výraznou barvou (oranžová, růžová, žlutá), aby splňovala požadavek na dobrou viditelnost. Je povoleno maximálně 7 plachet Dacron, které budou vyhovovat pravidlům třídy. Dobře viditelná hlavní plachta, bouřkový výložník a trysail. Pro refovací systémy hlavní plachty jsou povoleny pouze 2 malé vinčny a a komerční větrné lopatky. Je povolena jedna automatická kormidlová páka, která musí mít vyhrazenu vlastní baterii autopilota (domácí baterie nejsou povoleny). Počítače, iPad a iPhone jsou povoleny mimo využívání ke komunikaci. Na hlavní plachtě je povinné zobrazit logo ClassMini5.80, logo události a národní vlajku. Nad kokpitem je třeba vyvěsit reklamní vlajky události a další povinné vlajkové označení lodě. V rámci některých událostí je stanovena maximální váha jachty při odjezdu. Účastníci souhlasí se sdílením videí a fotografií s organizátorem. Mezinárodní jachtařská pravidla ColReg.

GPS, 25w VHF DSC a MMSI (anténa na vrcholu stěžně), VHF HH, AIS přijímač, satelitní sledovací a meteorologická jednotka, radiový přijímač, LED Navigační světla, 10x10 litrů barel na vodu plus lahve, barometr, kompas, ruční kompas, dalekohled, drenážní čerpadla. Elektronický solar, hlavní vedení, nástroje a různé náhradní díly. Nejméně 60-watt solární panel a 60-amp AGM domácí baterie a nouzový 10-watt panel a 5apm zapečetěná baterie. Záchranný člun pro 4 osoby s certifikací ISO, světlice SOLAR a 2 bílé světlice, international V sheet, 9 litrů nouzové vody, 406 EPIRB, 406 PLB, osobní maják AIS, 2m2 radarového reflektoru, lehký záchranný lodní padák, záchranné lano, zvedací lano, nástupní žebřík, elektrický/benzínový přívěs (max 10 litrů), požární hasicí přístroj, požární deka, vybrané kódovací vlajky, sextant s manuálem, papírové navigační mapy, 3x LED svítilny, nouzová navigační světla, dva kbelíky a šňůry, WC kbelík, nůžky na drát, certifikovaný GRAB BAG, certifikovaná lékárnička, člun, veslo, 6 kg kotva, řetěz 8m x 6mm a lano 35m x 10mm. Lodní padák a 60 m provaz, oblek na přežití, certifikovaný  WS nafukovací úvazek a náhradní úvazek. Vodící lana s několika místy na uchycení. Booming out pole. Jsou doporučeny AIS a alarm radarového odražeče.

Nejsou dovoleny elektronické větrné zařízení nebo log. Satelitní telefony jsou povoleny pouze k pomoci během nouzové situace. Komunikace s pobřežím je zakázána, s výjimkou poslání satelitní textové zprávy (povoleno pouze odeslání zprávy, ne přijímání) a to maximálně 1x za 6 hodin, nebo posílání zpráv pomocí VHF. Není povolen weather routing, ale jsou povoleny weather Grib files ze satelitního telefonu. Účastník se může kdekoli zastavit a dozásobit se, případně vyhledat asistenční pomoc při řešení oprav a to v okolí přístavu nebo během kotvení. Ruční odsolování je povoleno, ale na lodi nesmí být použita žádná high-tech vlákna, kromě lan riggingu. Zákaz plastů na jedno použití (povoleny jsou pouze recyklovatelné lahve na jedno použití)

(přeloženo z www.classglobe580.com)

ClassGlobe HEADER - BIGER VERSION.png
bottom of page