Class Rules
Pravidla lodní třídy ClassGlobe 5.80
Roční registrační poplatek 35 euro. Stavební plány „Jednoho designu“. Konstrukční detaily musí být pečlivě dodržovány. Během procesu stavby je povinné vytvořit veřejně přístupný blog s fotografiemi mapující jednotlivé činnosti výstavby. SS. hardware kormidla a další výbava s kormidlem spojená bude kvůli kontrole pevnosti a integrity dodána společností McIntyre Adventure. Mezi jediné povolené úpravy majitele lodě patří úpravy nestrukturálních prvků kokpitu, doprovodného poklopu, rozvržení palubních zařízení, lodní kuchyně, designového uložení stolu a desek. Dále je povoleno zpevnění jednotlivých položek. Je povinností každého majitele zajistit minimální hmotnostní průzkum lodě. Registrované číslo plánu je současně i vaše závodní číslo, které musí být umístěno na přídi, palubě a hlavní plachtě. Pozorovací kopule musí být nabarvena výraznou barvou (oranžová, růžová, žlutá), aby splňovala požadavek na dobrou viditelnost. Je povoleno maximálně 7 plachet Dacron, které budou vyhovovat pravidlům třídy. Dobře viditelná hlavní plachta, bouřkový výložník a trysail. Pro refovací systémy hlavní plachty jsou povoleny pouze 2 malé vinčny a a komerční větrné lopatky. Je povolena jedna automatická kormidlová páka, která musí mít vyhrazenu vlastní baterii autopilota (domácí baterie nejsou povoleny). Počítače, iPad a iPhone jsou povoleny mimo využívání ke komunikaci. Na hlavní plachtě je povinné zobrazit logo ClassMini5.80, logo události a národní vlajku. Nad kokpitem je třeba vyvěsit reklamní vlajky události a další povinné vlajkové označení lodě. V rámci některých událostí je stanovena maximální váha jachty při odjezdu. Účastníci souhlasí se sdílením videí a fotografií s organizátorem. Mezinárodní jachtařská pravidla ColReg.
GPS, 25w VHF DSC a MMSI (anténa na vrcholu stěžně), VHF HH, AIS přijímač, satelitní sledovací a meteorologická jednotka, radiový přijímač, LED Navigační světla, 10x10 litrů barel na vodu plus lahve, barometr, kompas, ruční kompas, dalekohled, drenážní čerpadla. Elektronický solar, hlavní vedení, nástroje a různé náhradní díly. Nejméně 60-watt solární panel a 60-amp AGM domácí baterie a nouzový 10-watt panel a 5apm zapečetěná baterie. Záchranný člun pro 4 osoby s certifikací ISO, světlice SOLAR a 2 bílé světlice, international V sheet, 9 litrů nouzové vody, 406 EPIRB, 406 PLB, osobní maják AIS, 2m2 radarového reflektoru, lehký záchranný lodní padák, záchranné lano, zvedací lano, nástupní žebřík, elektrický/benzínový přívěs (max 10 litrů), požární hasicí přístroj, požární deka, vybrané kódovací vlajky, sextant s manuálem, papírové navigační mapy, 3x LED svítilny, nouzová navigační světla, dva kbelíky a šňůry, WC kbelík, nůžky na drát, certifikovaný GRAB BAG, certifikovaná lékárnička, člun, veslo, 6 kg kotva, řetěz 8m x 6mm a lano 35m x 10mm. Lodní padák a 60 m provaz, oblek na přežití, certifikovaný WS nafukovací úvazek a náhradní úvazek. Vodící lana s několika místy na uchycení. Booming out pole. Jsou doporučeny AIS a alarm radarového odražeče.
Nejsou dovoleny elektronické větrné zařízení nebo log. Satelitní telefony jsou povoleny pouze k pomoci během nouzové situace. Komunikace s pobřežím je zakázána, s výjimkou poslání satelitní textové zprávy (povoleno pouze odeslání zprávy, ne přijímání) a to maximálně 1x za 6 hodin, nebo posílání zpráv pomocí VHF. Není povolen weather routing, ale jsou povoleny weather Grib files ze satelitního telefonu. Účastník se může kdekoli zastavit a dozásobit se, případně vyhledat asistenční pomoc při řešení oprav a to v okolí přístavu nebo během kotvení. Ruční odsolování je povoleno, ale na lodi nesmí být použita žádná high-tech vlákna, kromě lan riggingu. Zákaz plastů na jedno použití (povoleny jsou pouze recyklovatelné lahve na jedno použití)
(přeloženo z www.classglobe580.com)